+

إعلان نجوم الأهلي المثير للقاضية يستفز جماهير الزمالك.. ما القصة؟

ظهر ثلاثي النادي الأهلي محمد مجدي أفشة، محمد عبد المنعم وإمام عاشور، رفقة مدربهم السويسري مارسيل كولر، في إعلان ترويجي لفيلم "أولاد رزق"، ليثير غضب جماهير الزمالك.

ونشر تركي آل الشيخ رئيس هيئة الترفيه بالسعودية، عبر حسابه الرسمي إعلانا تشويقيا يضم نجوم النادي الأهلي امام عاشور، ومجدي قفشة، ومحمد عبدالمنعم ومدرب كولر الفريق.

وتحدث نجوم الأهلي في الإعلان الترويجي عن هدف محمد أفشة في الزمالك في نهائي دوري أبطال أفريقيا 2020، وقال أفشة: "ده هيبقى فيلم جامد مش قاضية يبقى جامد، بس مش اجمد من القاضية بتاعتي".

تعليق غاضب من الغندور على إعلان الأهلي

وقال الغندور:" مع كل الاحترام لفن السينما وأفلام أولاد رزق وأبطاله المميزين بس مال ده بإعلان لكولر مدرب الاهلي ولاعبي الاهلي والقاضية ممكن وهل ده معناه استفزاز الزملكاوية حتي لا يشاهدوا الفيلم مثلا أو معناه ان المسئولين عن الفيلم قرروا اقحام كرة القدم في فيلم سنيمائي ليس له علاقة نهائياً بالرياضة والله عيب ".

ردود أفعال جماهير الزمالك

وأعلنت جماهير الزمالك عن غضبها من إعلان نجوم الأهلي، ودعت لمقاطعة فيلم أولاد رزق، بسبب استشهادهم بهدف القاضية.

وقال احمد سليمان عضو مجلس ادارة الزمالك: "هو إمام عاشور طالع بيعمل إعلان القاضية لـ فيلم ولاد رزق ليه هو مش كان واخد القاضية معانا في الزمالك "، ويذكر أن اللاعب غاب عن قائمة الفريق في المباراة المذكورة.

وكتب أحد مشجعي الزمالك:" بصراحة احسن حاجة عملها ترك الشيخ إعلان لعيبة الاهلي لفيلم اولاد رزق بصراحة لاقيين علي بعض فيلم عصابة وحرامية وفاسدين اختيار موافق ".

وأضاف أخر:" محاولة إدخال الاهلي بالدعاية لفيلم اولاد رزق عامل زي محدث النعمه اللي بيحاول يكوش على كل أسباب النجاح والابهار وبرضه مش بينجح ".

facebook twitter